onsdag den 22. maj 2013






Staudefeen - `min yndlingsfe´

En mild og grå pinsesøndag i selskab med Mette, min søde havefælle,
til Havedag hos Staudefeen.
Helle Nørby, Helle Rask, Birgitte Hasholt, Janne Fuglsang og Marlene Muxoll
har i fællesskab udviklet denne tilbagevendende begivenhed: en havedag med udstillinger, foredrag,
rundvisninger, café mm. på skiftende base.


 Marlene Muxoll - `min yndlingsfe´,
rundviser og fortæller i have og planteskole.


Køkkenhaven smukt omgærdet af æbletræer i espalier.


Det store, smukke trædrivhus.


Interesserede gæster.


Som altid interessant foredrag ved Birgitte Hasholt.


Fine detaljer...


en åben pavillon af jern - kunne jeg godt tænke mig.


Og fine krukker af cement, som jeg tog med mig hjem,


 - denne her kan måske få plads ovenpå solurssoklen.


En inspirerende og dejlig dag. 





6 kommentarer:

  1. Yndlingsfe - det er da et ord, der kan blive vanedannende for mig ;-)

    Tak for den flotte omtale og endnu engang tak for dit besøg :-)

    Pudsigt; betonpokalen ser allerede gammel ud!! ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er bare så flot, og bliver kun flottere med tiden. I like :o)

      Slet
  2. Et rigtig godt billede af feen... :)
    Desværre kom jeg ikke afsted, men så er det dejligt at kunne følge med på de forskellige blogs. Krukkerne ser pokkers dejlige ud... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et engageret og vidende og dejligt menneske.
      Og et rigtig fint sted, de har - med planteskole, køkkenhave, stauder og hestehold.

      Slet
  3. Kære Marthe. Ja tak for en dejlig dag til dig, Staudefeen og alle de andre.
    Og tak for et dejligt blogindlæg. Kom gerne med flere af dem. Kærlig hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for opfordringen. Mon ikke, jeg kan blive flittigere på bloggen nu, hvor vejret indbyder til masser af timer i haven.
      Vi ses til mere havesamvær.

      Slet